Menu Zavřeno

Slovník copywritingu

S jakými pojmy se setkáte jako pisatel i jako zadavatel textů nejčastěji?
Mějte s mou pomocí copywriting v malíku.

A

Anchor text

Něco

C

Cílová skupina

Člověk

Copywriter

Copywriter je člověk s citem pro psaní, kterého živí tvorba reklamních textů různých druhů (na weby, blogy, do e-mailů apod.). Často také vymýšlí obsahové strategie a celému brandu udává specifický styl komunikace. Pokud se podíváme trochu do historie, povolání copywritera se poprvé objevilo v roce 1911. Jako první profesionální copywriter na volné noze, který se tomuto oboru věnoval na plný úvazek, byl John Emory Powers (1837–1919). A právě tento pán je považován za „otce moderní kreativní reklamy“.

Copywriting

Copywriting spojuje slova copy (reklamní sdělení) a writer (autor) a ve zkratce znamená psaní reklamních textů. Jedná se o činnost, při které se pracuje s empatií, přesvědčováním a originalitou a jejímž smyslem je obvykle zaujmout cílovou skupinu a prodat. Tímto způsobem vznikají texty na webové stránky, blogy, e-shopy, ale také do e-mailů, na sociální sítě a na mnoho dalších marketingových míst. Reklamní copywriting už existuje od dob Babylonu a v roce 1477 se objevil první tištěný materiál propagující modlitební knihy. Není to tedy taková novinka, jak by se mohlo zdát.

K

Konverze

Kdy se toto slovo použilo poprvé.

L

LP (landing page)

Kdy se toto slovo použilo poprvé.

M

Meta description

Kdy se toto slovo použilo poprvé.

N

Newsletter

Kdy se toto slovo použilo poprvé.

NS (normostrana)

Kdy se toto slovo použilo poprvé.

O

Obsahový plán

Kdy se toto slovo použilo poprvé.

S

SEO (Search Engine Optimization)

Kdy se toto slovo použilo poprvé.

T

Titulek

Kdy se toto slovo použilo poprvé.

Slovník copywritingu postupně doplňuji.
Napadá vás pojem, kterých bych měla přidat? Napište mi jej na ► mail@odsylvie.cz