Nezbytnosti na začátek a průběh spolupráce
Základem špičkových textů je především dostatek informací a dobře nastavená komunikace mezi zadavatelem a copywriterem. Proto jsou důležité tyto kroky:
Chci vás poznat, abych si mohla na začátku naší spolupráce udělat ucelený obrázek o vás (v čem jste výjimeční, čeho chcete textem dosáhnout apod.), o vašem projektu a o tom, s čím vám mohu pomoci. Nejprve vás proto poprosím o vaše představy, cíle, USP (unique selling proposition), vaši cílovou skupinu a její potřeby a touhy, vaši konkurenci a plánované směřování komunikace. Nebo vám pošlu dotazník, který se stane naším průvodcem při cestě za novými texty.
Na základě poskytnutých informací vám zašlu nacenění a společně nastavíme způsob komunikace a podmínky spolupráce k oboustranné spokojenosti. Můžeme si stanovit cenový strop za projekt či počet NS na článek, který nepřekročím.
Po odsouhlasení ceny a podmínek začíná naše spolupráce. Zašlete mi potřebné podklady, společně stanovíme termíny pro zpracování textů a já se pustím do práce. Kompletní textaci webových stránek dodám obvykle do 14 dnů až 2 měsíců (záleží na rozsahu a složitosti) a hotový článek do 7 až 14 dnů (někdy i rychleji).
Po dokončení práce nebo začátkem následujícího měsíce vám e-mailem zašlu fakturu se splatností 14 dní. V případě nových a objemnějších zakázek vystavuji zálohovou fakturu ve výši 30–50 % ze sjednané částky a spolupráce začíná až po jejím uhrazení.
Jak pracuji?
Průběžně posílám jednotlivé celky nových textů ke schválení. Od začátku až do konce tak budete vědět, že je výsledek přesně podle vašich představ.
Pracuji v Google dokumentech, kde můžete jednoduše připojit své poznámky a návrhy na změny. (Pokud máte k dispozici wireframe nebo grafický návrh, pomůže mi to určit rozsah textů.)
Ve většině případů tvořím SEO texty – pracuji se zadanými klíčovými slovy, nebo relevantní klíčová slova sama vyhledávám. Texty prolinkovávám napříč webem a hlídám správnou strukturu nadpisů a textu pod nimi.
Máte analýzu klíčových slov? Výborně! Nemáte? Vyřešíme to.
Spolupracuji s korektorem, abychom měli jistotu, že jsou veškeré texty gramaticky správně. Přece jen, víc očí, víc vidí.
Kontroluji, jak texty vypadají na webu – zda jsou dostatečně velké a dobře čitelné, zda mají vhodný font, zda jste při kopírování textu omylem nezapomněli nějaké slovíčko apod. Kvalita textů totiž spočívá nejen v jednotlivých slovech, ale také v jejich prezentaci.
Jsem externí copywriter, veškerá komunikace proto probíhá online, případně telefonicky. Ale nebojte se, práce na dálku má své výhody.
Odpovědi na důležité otázky
Pracuji ve WordPressu a jiných redakčních systémech. Rychle se zorientuji i v novém rozhraní. Vkládání článků a jiných textů na web a blog naceňuji podle složitosti.
Příspěvky na sociální sítě a bannery na web a do e-mailu tvořím zejména v drag-and-drop systému Canva, případně v dalších grafických nástrojích.
Chcete analýzu klíčových slov, od které se odrazím při tvorbě textů a která nám o mnoho usnadní práci, nebo komplet nový web či placenou online reklamu? Spolupracuji se specialisty, kteří nám s tím pomohou.
Úplně nejlepší je, když mi zadáte klíčová slova, na která chcete cílit, nebo když máte zpracovanou analýzu klíčových slov.
Mnoho času ušetří kvalitní podklady pro každý text, tedy co nejvíce informací o vás, o daném tématu, případně o tom, z jakých zdrojů mohu informace čerpat.
Výhrou jsou vždy vaše vlastní profesionální fotografie. Ve fotobankách nikdy nenajdete přesně to, co vás vystihuje a co nepůsobí příliš komerčně. Autentické fotky jsou mnohem lepší. A někdy stačí jen obyčejné fotografie ze zákulisí, které pořídíte telefonem. I takových si zákazníci velmi cení.
Spolupráce začíná tady